Toaletter vid våra större lekplatser

Västerås har många fina och större lekplatser, exempelvis Poesiparken, som inte bara används av familjer i närområdet utan även som utflyktsmål för många.  Barnfamiljer som åker på utflykt stannar i genomsnitt ett par timmar, leker och kanske fikar. Under den tiden behöver troligtvis någon i sällskapet uppsöka en toalett. Det är därför en stor brist att det inte finns offentliga toaletter vid alla våra utflyktslekparker. I dagsläget finns det bara toaletter vid Djäknebergets lekpark och i Stadsparken. Detta resulterar i att närliggande områden blir tillfälliga toaletter istället.

Vänsterpartiet föreslår därför kommunfullmäktiga att besluta:

– att Tekniska nämnden tar fram en investeringsplan för offentliga toaletter i närheten av utflyktslekparkerna.

Vasiliki Tsouplaki                        Anna Maria Romlid                    Olle Kvarnryd                    Harri Åman

Västerås 2017-09-07

EN SKOLA FÖR ALLA
Vill du veta mer om hur Vänsterpartiet vill förbättra skolan i Västerås? Läs vårt nya skolpolitiska program. Ladda ner Vänsterpartiet Västerås skolpolitiska program här!
NYHETSBREVET
Vill du veta mer om vad vi gör och tycker? Då ska nu anmäla dig till vårt nyhetsbrev. Klicka här för att prenumerera!
BLI MEDLEM

Det går att förändra världen om man vill. Fast knappast ensam. Bli medlem i Vänsterpartiet. Första året kostar bara 100 kr.
Klicka här för att bli medlem!

Gilla oss på Facebook!