Jonas Sjöstedt pratar om jämlikhet i Västerås

Ett Sverige för alla, inte för några få. Det är Jonas Sjöstedts huvudbudskap när han kommer till Västerås folkhögskola och Växhuset måndagen den 23 april.

Vänsterpartiets partiledare Jonas Sjöstedt har rest land och rike runt i vinter och dragit fulla hus. Den 23 april klockan 18 pratar han om rättvisa och jämlikhet på Växhuset, ett evenemang som är öppet för allmänheten. Kvällen inleds klockan 17.00 med korvgrillning, livemusik och fiskdamm på gården framför Växhuset.

– Jag tänkte prata om hur vi ska göra Sverige till världens med jämlika land. Vi vet att jämlika samhällen är så mycket bättre att leva i, säger Jonas Sjöstedt (V), partiledare.

Tidigare på dagen, klockan 13, besöker Jonas Sjöstedt Västerås folkhögskola och samtalar med elever på skolan. Västerås är en speciell plats för Jonas Sjöstedt eftersom han bodde på Gideonsberg från att han var fyra till sju år.

– Jag minns Västerås som en stad med tydliga klasskillnader, men också med en stark arbetarklass, minns tydligt strömmen av arbetare till och från ASEA, säger Jonas Sjöstedt.

Medier är välkomna till det på det öppna mötet på Växhuset men också till Västerås folkhögskola för att ställa frågor till Jonas Sjöstedt.