Medlemsinformation december

Det stora samtalet (och pepparkakor) den 15 december

Nu var det alldeles för längesedan vi hade en ordentlig utåtriktad aktivitet. Därför tänkte vi samla så mycket folk som möjligt lördagen den 15 december och synas över hela staden! Vi kommer dela flygblad om vinster i välfärden och ställa frågor till väljarna om vilka frågor vi borde driva. (Läs mer om det stora samtalet här.) Vi ses klockan 13.00 på partilokalen, Slottsgatan 6, och sprider sedan ut oss på stan, på Erikslund och i olika bostadsområden. För att vi ska veta hur många vi blir och kunna göra en bra planering ser vi gärna att du anmäler dig till [email protected] eller på Facebook.

När vi börjar frysa om tårna och fingrarna (vilket vi räknar med blir ca 15.00) så återsamlas vi på partilokalen, där vi dricker glögg, äter pepparkakor och har det allmänt trevligt

Jonas Sjöstedt i Västerås 21 januari

Den 21 januari får vi besök av Jonas Sjöstedt. Han kommer bland annat att besöka ABB och på kvällen blir det ett öppet möte där alla intresserade är välkomna. Mötet kommer att hållas på Lovisagården klockan 18.00. Ta med dig alla dina vänner och kom och lyssna på Jonas!

Årsmöte 16 feb

Årsmötet kommer att hållas den 16 februari. Mer information och handlingar kommer i en formell kallelse efter jul, men boka in datumet redan nu!

Kalendarium

Onsdag 12 december 18.00 – Kommungruppsmöte, partilokalen. Tema: Lagen om valfrihet
Lördag 15 december 13.00 – Utåtriktad aktivitet, partilokalen
Torsdag 24 januari 18.00 – Kommungruppsmöte, partilokalen