Rapport från årsmötet

årsmöte
Igår var det fullsatt på partilokalen när årsmötet gick av stapeln. Mötet diskuterade föregående års verksamhet och antog en verksamhetsplan för kommande år. Under 2013 ska vi bland annat fortsätta att anordna cafékvällar för att få möjlighet att diskutera aktuella politiska frågor. Vi ska anordna en studiecirkel om den feministiska plattformen och anordna en ny omgång av politikerskolan. Särskilt lyfts också fram behovet av att höja takten i vårt utåtriktade arbete samt arbeta vidare med att utveckla hemsidan. Hela verksamhetsplanen kommer att skickas ut så fort protokollet är justerat.

Mötet antog också en internfeministisk strategi som beskriver hur vi ska stärka jämställdhetsarbetet i partiföreningen. Sist men inte minst valde vi ett antal kamrater till olika förtroendeuppdrag:

Ordförande– Linn Wegemo
Ledamöter – Per Lithammer, Mimmi Söderlund, Jimmy Lindvall, David Sällström, Celmira Romero, Alondra Herrera
Ersättare – Mina Mohammad Zadeh, Erik Hals

Revisorer
Alexandra Hellman, Anders Forsell

Valberedning
Johan Lindahl (sammankallande), Nidia Åman, Robert Klerfors, Malin Larsson, Mats Ericsson, Mariella Estagarribia

Ombud till distriktårskonferensen
Ordinarie – Linn Wegemo (delegationsledare), Vasiliki Tsouplaki , Veronica Blom, Agneta Hermansson, Kristiina Koistila, Svanja Schallehn, Josefin Kjellberg, Celmira Romero, Alondra Herrera
Ersättare – Robert Klerfors, Peter Svensson, Harri Åman

Programgrupp