Höstens kalendarium, m.m.

Kalendarium
Denna punkt hamnar överst i månadens utskick. Höstens kalendarium är nämligen redan spikat! (Med reservation för eventuella ändringar.) Du hittar det här och vi rekommenderar att du skriver ut det och sätter upp det på kylskåpet så du inte missar något intressant möte. Till exempel kommer cafékvällarna äga rum andra måndagen i varje månad under hela hösten. Vid första tillfället den 12 augusti besöker Dror Feiler oss för att prata om Ship to Gaza.
Vår populära Politikerskola återkommer i höst och precis som tidigare är den öppen även för icke-medlemmar. Dessutom blir det feministisk studiecirkel – läs mer om den längre ner.

dror

Sommarkampanj
Particykeln är upprustad och i sommar ger vi oss ut i stadsdelarna för att prata med Västeråsarna om vad vi har gjort för att underlätta för cyklister hittills men också att vi vill satsa mer på underhåll av cykelvägar. Vid tre tillfällen har du möjlighet att följa med och om du inte vill cykla själv går det bra att på annat sätt ta sig till ”hållplatserna”, som är dessa:
Onsdag 17 juli: Skiljebo – Bjurhovda
Onsdag 24 juli: Vallby – Råby
Onsdag 31 juli: Centrum
Samling 16.00 på partilokalen samtliga onsdagar.

cykelniklas

Kampanjgrupp sökes
I höst kommer vi att ha en kampanj för att se till att stoppa vinstuttaget i välfärden i Västerås. Vi hoppas givetvis att alla medlemmar kommer hjälpa till i kampanjarbetet i höst, men redan nu behöver vi tillsätta en kampanjledning som jobbar fram material och sköter planeringen i samråd med styrelsen. Låter det kul? Skicka din intresseanmälan till [email protected] .

Feministisk studiecirkel
I höst kommer vi ha en feministisk studiecirkel. Första träffen blir söndagen den 25 augusti klockan 15.00. Totalt blir det fem träffar med diskussioner om föräldraförsäkringen, sexualitet, förhållandet mellan marxism och feminism, makt, hedersvåld och mycket mer. Inga förkunskaper behövs, utan alla är välkomna! Sista anmälningsdag är den 18 augusti, men det är inget att hålla på, anmäl dig till [email protected] redan idag!

Rapport från Pride
Västerås första Pridefestival är nu avklarad och vi fick mycket uppskattning för vårt mysiga tält, som bland annat besöktes av Hans Linde och Jonas Sjöstedt. Jonas var den enda partiledaren som gick med i den nästan tusen personer starka paraden på lördagen och för det kan vi känna oss stolta! Stort tack till alla vänsterpartister som deltog som funktionärer och hjälpte till på andra sätt.

pride4 pride3 pride2 pride1