Inför kongressen

* På kongressen ska förslag till kongressuttalande inför riksdagsvalet, förslag till kongressuttalande inför EU-valet och förslag till stadgeändringar behandlas. Du kan läsa förslagen på https://www.vansterpartiet.se/kongress2014

* Har du förslag på ändringar i dokumenten skriver du en motion och skickar den till [email protected], senast den 22 september om du vill att den ska behandlas på medlemsmötet den 26 september. Annars ska motioner skickas till [email protected] senast den 10 oktober klockan 24.00.

* Kongressen ska också välja partiordförande, partistyrelse, programkommission, revisorer, valberedning och fastställa lista till EU-valet. Nomineringstiden för EU-listan har redan gått ut. Men vill du nominera till något av de andra valen skickar du ett mail till [email protected] senast den 15 september. Nomineringar till valberedningen skickas till [email protected] senast den 1 november.

* Är du sugen på att vara kongressombud? Västmanland har sju ombud och ombuden kommer att utses via poströstning. Nomineringar skickas till [email protected] senast den 30 september.