Politikerskola

I september 2022 är det val i Sverige. Vänsterpartiet går framåt i opinionsmätningarna och kan med din hjälp göra ett bra valresultat. Är du intresserad av att kandidera för Vänsterpartiet? Då ska du gå vänsterns politikerskola!

Oavsett om du är veteran eller nybörjare vill vi att du som är intresserad av att kandidera i nästa års val och ha kommunala uppdrag under nästa mandatperiod att du deltar i politikerskolan. För dig som är nybörjare erbjuder politikerskolan en bra grund för politiskt arbete i kommunen. Du får också kunskap om Vänsterpartiets politik och en inblick i vilka arbetssätt och verktyg du kan använda för att förverkliga dina idéer. För dig som har mer erfarenhet innebär politikerskolan en chans att lära känna nya medlemmar och dela med dig av dina erfarenheter.

Utbildningen består av fyra träffar mellan oktober 2021 och januari 2022. Under dessa träffar kommer du få chansen att lyssna på och ställa frågor till en rad spännande och intressanta föreläsare. Du får också chansen att diskutera politik med andra personer med hjärtat till vänster. Utbildningsträffarna äger rum i kommunfullmäktigesalen i stadshuset och på partilokalen.

ANMÄL DIG SENAST 1 OKTOBER TILL [email protected]

STÄLL DINA FRÅGOR TILL [email protected], 076-5694887

Tema 1: Vilka är vi och vad vill vi?
10 Oktober
Kl 13.00-16.00