Valorganisatör Vänsterpartiet Västerås 50 %

Nu förstärker vi vårt team i Västerås stadshus inför valet, med fokus på organisationsbyggande och kampanjarbete i valrörelsen.

Vi söker en person som har bred kunskap om partiets politik och vi förutsätter att du delar partiets värderingar. Erfarenhet från engagemang i Vänsterpartiet eller närstående ideella organisationer är meriterande

Syftet med din anställning är att nå ut med vår politik och att stötta valarbetet. Arbetet innefattar både politiska, organisatoriska och praktiska uppgifter. Du ska vara en resurs i valarbetet. Dina arbetsuppgifter är att öka intresset för vår politik. Vi ser att du är bra på att möta människor både i det personliga mötet som på sociala medier.  Arbetet som valorganisatör är varierande och kan också innebära administrativa sysslor och mer praktiskt arbete som att bära grejer till valstugan.

Som valorganisatör kommer du jobba nära gruppledare, ordförande, politiska sekreterare, partiföreningens styrelse, våra förtroendevalda samt våra medlemmar.

Arbetstiden kan vara förlagd till både kvällar och helger.

Tjänsten är en visstidsanställning till den 15 oktober 2022. Tillträde enligt överenskommelse.

Upplysningar lämnas av gruppledare Anna Maria Romlid 076–5694887 och ordförande Linn Wegemo 070–5793281.

Sista ansökningsdag är: 13/2–22

Skicka din ansökan till: [email protected]