Åsa Eliasson omvald ordförande

Med ett rungande ja omvaldes Åsa Eliasson till ordförande för Vänsterpartiet Västerås på gårdagens årsmöte.

Det var förra året som Åsa Eliasson tog över ordförandeklubban för Vänsterpartiets lokala partiförening. Hon har en lång bakgrund i partiet och sitter bland annat i kulturnämnden i Västerås stad.

Förtroendeuppdrag är de finaste uppdrag man kan få. Jag är hedrad och glad att få fortsätta leda vår fantastiska partiförening, säger Åsa Eliasson.

Vänsterpartiet Västerås hade rekordmånga medlemmar förra året, över 300 personer. Åsa Eliasson menar att många valde att gå med i Vänsterpartiet efter Tidöavtalet och  regeringsskiftet.

– Inte sedan jag gick med i Ung Vänster på 90-talet har jag känt samma akuta behov av en bred, organiserad vänsterrörelse som jag gör nu. Klassklyftorna växer, välfärden slås sönder av nedskärningar och rasismen normaliseras i riksdagen. Vi förtjänar bättre än så. Nu behöver vi samla oss och bygga motrörelser, säger hon.