Medlemsinformation maj

Västerås första pridefestival 27-29 juni
Vänsterpartiet kommer självklart att vara på plats under Västerås Pride, både med tält på Regnbågstorget och i paraden. Vi behöver hjälp av fler krafter att få till ett bra arrangemang. Vill du vara med? Hör av dig till Anna Maria ( [email protected]) eller Mimmi ([email protected]).

Rossana Dinamarca på besök
27 maj klockan 18.30 besöker riksdagsledamoten Rossana Dinamarca (Vänsterpartiets representant i Utbildningsutskottet) Västerås för att prata om vart svensk skola är på väg. Finns det ett alternativ till Björklunds reformer? Hur ser de i så fall ut? Öppet möte på Lovisagården, ta gärna med en vän!

Aktivistluncher
5 torsdagar framöver erbjuder vi dig som är arbetslös, föräldraledig, pensionär eller av annan anledning har tid mitt på dagen att delta i aktivistluncher. 11.30 är det gratis soppa och smörgås på partilokalen. Därefter går vi ut och delar flygblad mellan ca 12.15 och 13. Du behöver inte föranmäla dig men hör gärna av dig om du har allergier så kan vi anpassa maten. [email protected]

Medlemsmöte och sommarfest
26 maj klockan 15 är det medlemsmöte på partilokalen. Vi ska smygstarta valkampanjen bland annat genom att prata om hur vi ska förhålla oss lokalt till ett samarbete med S och MP i valrörelsen. Det är viktiga frågor och vi vill ha många synpunkter, så vi hoppas på stor uppslutning!
Efter mötet blir det somrigt tårtfika och umgänge, hela familjen är då välkommen.

Kubb och grillning

Vi lägger inte ner verksamheten under sommaren utan siktar på både kampanjande och umgänge i värmen. Vi börjar den 3 juli klockan 17 då vi spelar kubb och grillar på Djäkneberget. Ta med det du vill grilla, vi har ketchup och senap. Självklart är hela familjen välkommen även då!

Kalendarium
16/5, 23/5, 30/5, 6/6, 13/6: Aktivistluncher, soppa 11.30 på partilokalen.
Söndag 26 maj: Viktigt medlemsmöte kl. 15 med efterföljande tårtfika.
Måndag 27 maj: Cafékväll med Rossana Dinamarca. 18.30 på Lovisagården, Slottsgatan 6.
Torsdag 27 juni – lördag 29 juni: Pridefestivalen pågår.
Onsdag 3 juli: Kubbspel och grillning på Djäkneberget, start kl. 17 men kom när du hinner.

Hänt sen sist
Tack alla som deltog på ett strålande 1 maj-firande! Ni har väl sett bilderna på vår hemsida? https://vasteras.vansterpartiet.se/2013/05/05/bilder-fran-1-maj/

Nämndinitiativ om att Västerås ska bli fristad för hotade kulturarbetare:

Flyktingpolitiken måste vara human och generös:

Nu inför vi en social resursfond: